HTML

Címkék

Friss topikok

  • Koandi: 'Legjobb tanulás a tanítás'-hoz: igen ráébredtem, hogy tanítani saját magunkat is lehet, azaz nem ... (2010.06.02. 14:22) Válj a nyelv igazi mesterévé!
  • norbigal: @Dolena: 1. Köszi :D 2. A szövegek megtanulása tényleg nem piskóta, mégis - legalábbis nekem - t... (2010.05.23. 13:33) Alapcélok

Archívum

2010.05.13. 12:21 norbigal

Alapcélok

Kedves Olvasó!
 

Ezen blog létrehozásának célja, hogy kielemezzem, mik azok a tuajdonságok, módszerek, amelyek egy nyelv megtanulásához elengedhetetlenül szükségesek. TOvábbá egy nyelvtanulási napló funkcióját is be fogja tölteni, eredményekkel, tapasztalatokkal, stb. De a legfőbb célom mégis egy fajta elemzés, elmélkedés, és véleményszerzés másoktól. A két célnyelv, amire ezt az egészet alapozom az angol és az olasz.

Egy kisvárosi nagy sikere

 

A jelenlegi célnyelv, mely miatt a blog ötlete is felötlött az olasz. Már évek óta érdekelt az olasz, de az angol elsőbbrendű volt, hiszen egyrészről világnyelv, másrészről pedig meg is szerettem, és végülis az angol az egyetlen nyelv amivel akárhol, akármikor csakis előnyre tehetek szert. Az angolról büszkén állíthatom, hogy jól megy: már megvan a középfokú nyelvvizsgám és számtalan helyről kaptam elismeréseket. A módszerem érdekes volt, de sikeres, és - szerintem - elég tanulságos. Bővebben a következő blogbejegyzésben olvashatsz róla. Az angol további fejlesztése, és szintentartása pedig már elég sokoldalúan folyik. Elsőként is az Effortless English anyagot használtam, ami egy amerikai módszer, és kétségtelenül a legjobb, amivel valaha is találkoztam. Inkább a hétköznapokhoz hasonlító nyelvezete van, hisz se nem túlzott szleng, se nem hivatalos irodalmi nyelv. Éppen megfelelő :D De nem is a nyelvezeten van a hangsúly, hanem a módszeren amivel a lehető legegyszerűbben megtanulunk beszélni. Ha valami, akkor ez szószerint a használható tudás. Emelem kalapom AJ Hodge előtt. (Részletesebben még fogok írni róla egy bejegyzésben, addigis további infokért nézd a bejegyzés végét)

Használható tudás, vagy megkövetelt tudás?

 

Az angolnyelvtanitas.hu oldalán olvastam - még évekkel ezelőtt - egy hozzászolást, mely tökéletesen tükrözi a kontrasztot: "Van akinek felsőfokú nyelvvizsgája van, de egy doboz tejet, és egy kilo kenyeret sem tud kérni a boltban, annyira nem valós a tudása."És milyen igaza van... Én jómagam is ismerek ilyeneket. A használható tudás tehát a hétköznapi, amiért egyáltalán tanulni kellene akármilyen nyelvet is... a megkövetelt tudás pedig mindig egy szint, egy nyelvvizsga szint, mely körülhatárolt szókinccsel, nyelvtannal, és kicsit - chingarian nyelven= Chinese+Hungarian - "ocóóó" termékekhez hasonló eredményt produkál. Ez persze nem törvényszerű! KInek nem ingje, ne vegye magára... nekem sem az, de mindemellett tudtam és tudom is, hogy nyelvvizsga után ismeri meg az ember az igazi nyelvet. Én most így állok az angollal. Szeretem, tanulom, és gyermeki kiváncsisággal hallgatom és olvasom az újabb és újabb módszereket, sztorikat, anyagokat. Hülyén hangzik, de egy fajta függő lettem. :S

VIsszakanyarodva: az olasz inkább csak kiváncsiság szinten van még. De pár hete megtudtam, hogy keresztszüleim - ballagási ajándékként - elvisznek nyáron Olaszországba /júliusban/ és úgy vagyok vele, hogy ez elég inspiráció lesz a kezdéshez. Aztán persze még nem tudom mi fog kisülni belőle... :) A módszer, melyben megbízom, és a fő tananyagforrás lesz: Kreatív Nyelvtanulás: Olasz. Az angol fajtáját már kielemeztem, és angolosként kritikával kezeltem, de mégis jó eredményt ért el a szememben. Elég részletes, van hozzá hanganyag - nem is kevés! - és rengeteg "minta" van benne. Bár van benne pár túl "mű" mondat is, de üsse kavics: még mindig ez a legjobb. EZ számomra elengedhetetlen, hiszen a mintákból, példamondatokból sokkal többet és sokkal jobban meg tudok tanulni, mint egy nyelvtani szabályból. A saját észjárásom szerint jegyzem meg a dolgokat, és saját magam fedezem fel a nyelvtani összefüggéseket. Ha tehetném akkor mondjuk valami Effortless ENglish féle anyagot használnék, de sajnos olaszból nincs ilyen.

Te Kedves Olvasó, ha kedvet kapsz akármelyik nyelv tanulásához is, kérlek írj, és garantáltan hasznára leszünk egymásnak. :D Tudom, hisz már tapasztaltam, hogy egyedül sokkal nehezebb, ezért ne habozz. Kiváncsi vagyok, milyen a nyelvek világa a hétköznapi emberek szemében, és hogyan lehetne jobb.

ui.: az Effortless English vagy a Kreatív Nyelvtanulás: olasz anyagának beszerzésében szívesen segítek - ingyen, ingyeneset!

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://nyelvtehetseg.blog.hu/api/trackback/id/tr331999632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dolena 2010.05.21. 08:48:31

Kedves Norbi!
Olvastam a sikersztoridat. Őszintén gratulálok a kitartásodhoz. Adtál egy nagy lökést az angol nyelv megtanulásához. Elmentem a könyvesboltba, belelapoztam a hivatkozott könyvbe, a nyelvezete nem nehéz, de csak nőtt a tiszteletem irántad. Nem könnyű feladat a szövegek megtanulása. Régen tanultam már a nyelvet, de nem használtam és kezdhetem elölről. Megvettem a Kreatív angolt. Olvastam negatív kritikákat is a módszerről, de nekem tetszik. A Báti-Véges könyvből kezdtem a tanulást, nagyon jó a felépítése, érthetően magyaráz, és az elején erre van szükségem. Köszönöm, hogy adtál egy lökést az újrakezdéshez.
Üdvözlettel:
Dolena

norbigal 2010.05.23. 13:33:21

@Dolena:
1. Köszi :D
2. A szövegek megtanulása tényleg nem piskóta, mégis - legalábbis nekem - több sikert hoz, mint akármi más. BÁr igen komoly befektetés kell hozzá, de az ilyen témakörökbe rendezett könyvek igen gyakran még a magyar nyelvben is sok újat és ismeretlennt mutat, amiről nem is igazán hall az ember hétköznapokban. Nekem pl. ez adott nagy lökést, hiszen gyakorlatilag "művelődtem" is az angoltanulással.
3. Szinte minden anyagról van negatív kritika. És igazából nem hinném, hogy van olyan, hogy"rossz anyag" csak legfeljebb nem a célközönségnek megfelelően elkészített könyv. Hiszen ha rányomtatják a könyre, hogy pl. "1 hónap alatt angolul" és elkezdik olyan túlmagyarázásokkal mondani a nyelvtant, hogy "mellérendelő összetétel" meg ilyenek, nem is csoda, hogy sok könyvet "selejtesnek" ítélünk, hisz nem emberbarátok...
4. A Báti-Véges könyvet nem ismertem eddig,, de a neten utánanéztem és beleolvastam: nem tűnik rossznak. Szóval kitartás! Biztosan menni fog, csak hétköznapi szokássá kell tenned a nyelvtanulást. Visszagondolva, én special azt csináltam,mintha kimennék a konyhába kummogni valami kekszet, vagy akármit: rövid ideig tartott, megnyugodtam utána, és észre sem vettem, hogy megtettem.
Sok Sikert!
süti beállítások módosítása